خانه > مقالات آموزشی سئو > سئو داخلی یا سئو On-page چیست ؟

سئو داخلی یا سئو On-page چیست ؟

سئو On-page یا سئوی داخلی، به بهینه سازی سایت از طریق محتوای مناسب و همچنین دستکاری صحیح کدهای داخل یک سایت می گویند که باعث می شود یک صفحه یا صفحاتی خاص از یک سایت، رنک بالاتری را در موتورهای جستجو، نسبت به سایر رقبای خود بدست آورند. تکنیک های سئو On-page در طی سال های مختلف دستخوش تغییرات بسیاری شده است که لازم است تا یک سئوکار حرفه ای و موفق همواره با این تغییرات هماهنگ شود و متدهای خود را هر چند وقت یکبار تغییرات اساسی دهد.

سئو On page چیست

اهمیت سئو On page

سئو On-page تمام عناصر داخل یک سایت است که شما باید بتوانید به بهترین شکل کنترل کنید. اگر شما صاحب یک وبسایت هستید، بهتر می توانید مشکلات فنی سایت و کیفیت محتوایتان را کنترل کنید تا در صفحات موتورهای جستجو رنک بالاتری دریافت کنند. از طرفی سئو On-page می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی استراتژی های سئو Off-page شما نیز داشته باشد.به عنوان مثال سایت هایی حاضر می شوند با شما تبادل لینک کنند که سایت شما محتوای خوب و مفیدی در خود داشته باشد. بنابراین اگر یک سئو On-page خوب میخواهید، با دقت به چیزهایی که درون سایتتان قرار میگیرد توجه کنید.

عوامل ضروری در سئو On page

از دیدگاه من و طبق تجربه ای که دارم، در سئو On-page می توانیم به ۳ عامل اساسی اشاره کنیم که نقش بسیار مهمی در سئوی داخلی سایت دارند :

  • ساختار کدها: کیفیت کدهای سایت شما باید عالی باشد. مرتب کدهای سایت را چک کنید تا اشتباها توسط کراولرهای گوگل بلاک نشوند (درسته! هنوز هم این اتفاق می افتد!). برای بهینه سازی سریع یک سایت و پیشرفت سریعتر سایتتان در حوزه ای که فعالیت میکنید، پیشنهاد من به شما استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. چرا که وردپرس پلتفرمی قوی و SEO-friendly است و مخصوصا با پلاگین های بسیار خوبی که در زمینه سئو ارائه می شود، به شما نکاتی را یادآوری می کند که حتی به ذهنتان هم خطور نمی کند
  • محتوای عالی: خوب بودن در سئو On-page کافی نیست ! باید عالی باشید. از خودتان بپرسید، چرا مردم باید به سایت ما بیایند؟ بهترین جواب برای این سوال اینست که چون ما محتوایی عالی داریم که خواننده را به سایت ما میکشد. محتوایی که کاربر به دنبال آن است و از موضوع اصلی سایت، خارج نشده است. موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل، به دقت محتوای شما را میخوانند و به زمانی که کاربر در سات شما مانده است و تعداد کاربرانی که به سایتتان آمده اند، توجه می کند. پس دقت کنید که سایت شما باید شامل محتواهای عالی در صفحات مختلف سایت باشد که از کلمات کلیدی درست استفاده کند، اطلاعات به روز و صحیح داشته باشد، متن آن روان و ساده و قابل فهم باشد و مهم تر از همه کپی شده از سایت های دیگر نباشد.
  • رابط کاربری بی نقص: سومین عامل و آخرین عامل که میخواهیم راجع به آن صحبت کنیم، رابط کاربری بی نقص وب سایت است. شما برای کاربران و بازدید کنندگان اینترنت سایت میسازید، پس سایتی طراحی کنید که قابل فهم برای آنها باشد. کاربران سایت باید بتوانند آنچه را که دنبالش هستند به راحتی در سایت شما پیدا کنند. آن ها باید بتوانند راه خود را از صفحه ای به صفحه دیگر با چند کلیک ساده پیدا کنند. وارد کردن تکنولوژی های پیچیده شاید از نظر شما بسیار زیبا باشد، ولی توجه کنید که این پیچیدگی ها گاهی می تواند کاربران را از سایت شما فراری دهد که این امر اصلا برای سئوی سایت شما اتفاق خوبی نیست !

درباره نویسنده

هنگامه ولی زاده

مهندس IT و مدیر سایت هیوا وب هستم. نزدیک به 9 سال تجربه در کار طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا همچون جوملا و وردپرس دارم و نزدیک به 7 سال در حوزه سئو و بهینه سازی سایت مطالعه و فعالیت کرده ام. در حال حاضر هم به طور مستقل و حرفه ای در این دو زمینه در سایت هیوا وب مشغول به کار هستم.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید