خانه > مقالات آموزشی سئو > اصول سئو در تولید محتوا – ۱۲ نکته در تولید محتوا بر اساس سئو (قسمت سوم)

اصول سئو در تولید محتوا – ۱۲ نکته در تولید محتوا بر اساس سئو (قسمت سوم)

برای مشاهده قسمت دوم این مقاله اینجا کلیک کنید

 

در قسمت دوم این مقاله، به ۵ اصل از اصول سئو در تولید محتوا اشاره کردیم…

و حالا در ادامه مقاله قبل با ما همراه شوید …..

۱۰) از رسانه های تصویری برای شناساندن محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید

علاوه بر موارد گفته شده، می توانید از داده های رسانه ای ساخت یافته برای توصیف محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید. به اینصورت که محتوای رسانه ای را بسته به نوع محتوایی که منتشر کرده اید، پیاده سازی کنید. به عنوان مثال تصاویری برای مقالات، فیلم ها، پادکست ها، محصولات، دستورالعمل ها و … قرار دهید.

این داده های ساخت یافته امروزه در نتایج جستجو اهمیت بیشتری دارند و به گفته گوگل، تاثیر بسزایی در رنکینگ گوگل دارند. اصول سئو در تولید محتوا

۱۱) صفحات با محتوای مرتبط بهم را در دسته بندی های جدا قرار دهید

در حالیکه این گزینه ممکن است به نظر زیاد مرتبط با سئو نباشد، ولی برعکس می تواند تاثیر مهمی در سئو داشته باشد.

نکته جالب درباره گوگل اینست که وقتی کراولرهای گوگل، برای اولین بار به صفحه ای از سایت وارد می شوند، در دفعات بعدی باز هم به آن صفحه سر میزنند تا بدانند که محتوای آن به چه صورت است. در نتیجه زمانی که شما محتوایتان را دسته بندی میکنید، به طور مستقیم بر روی منوها و breadcrumb های موجود در سایت تاثیر میگذارید که این مسئله به کراولرها اطمینان خاطر میدهد که مجحتوای تولید شده مرتب و بهتر از همیشه در سایت قرار گرفته است.

* چگونه محتوا را دسته بندی کنید ؟

از این روش بسیار ساده استفاده کنید:

  • تعدادی دسته بندی ایجاد کنید ( در وردپرس این کار بسیار ساده است و از بخش ” نوشته ها > دسته ها ” به راحتی میتوانید دسته بندی های خود را ایجاد کنید)
  • مقاله ای بنویسید و آن مقاله را به یکی از دسته بندی هایی که در بالا ایجاد کردید، اضافه کنید
  • مطمئن شوید که این دسته بندی ها در نقشه سایت قابل رویت باشند و آن ها را به سرچ کنسول اضافه کنید
  • دسته بندی ها را در منوهای اصلی سایت بگنجانید
  • نام breadcrumb ها را از دسته بندی هایی که ایجاد کردید انتخاب کنید تا کراولرها راحت تر بتواند به دسته بندی های دیگر سایت دسترسی پیدا کند

۱۲) همواره برای کاربران دکمه فراخوان (CTA) قرار دهید

همانطور که در کل این مقاله به آن اشاره کرده ام، هدف اصلی محتوای SEO شده، رضایت بیشتر کاربران است. اما نباید رضایت خود را به عنوان یک ناشر یا نویسنده یا مدیر سایت نادیده بگیرید.

هر قطعه ای از محتوا که در وب سایت شما منتشر شده است، باید هدفی داشته باشد. منظور اینست که قبل از انتشار یک محتوا از خود بپرسید :
هنگامی که کاربر محتوای شما را میخواند، چه استفاده ای برای او خواهد داشت ؟
آیا می خواهید کاربران در بخش خبرنامه سایت عضو شوند ؟ (اگر پاسخ بله است، اطمینان حاصل کنید که زیر پست های شما یک دکمه ثبت نام در خبرنامه وجود داشته باشد)

آیا می خواهید مردم محصولات و خدمات شما را بخرند و مورد استفاده قرار دهند ؟ (اگر پاسخ بله است، اطمینان حاصل کنید که در مکان های مختلف سایت فراخوان یا همان call to action را اضافه کنید تا ترافیک کاربری را به صفحات فروش و خدمات سایت هدایت کند)

آیا میخواهید کاربر روی تبلیغات سایت شما کلیک کند؟ (اگر پاسخ بله است، اطمینان حاصل کنید که تبلیغات در هنگام خواندن محتوا قابل مشاهده باشند)

آیا می خواهید کاربران به مدت طولانی در سایت شما باقی بمانند و عضو ثابت سایت شما باشند ؟ (اگر پاسخ بله است، یک بخش مربوط به وبلاگ در منوی اصلی خود قرار دهید و به طور مرتب در آن مقالات به روز و منحصربفرد مرتبط با موضوع سایت را قرار دهید)

در هر صورت هدف شما هر چه باشد، باید برای کاربران روشن کنید که قدم بعدی ای که می توانند در سایت شما بردارند، کجاست وکدام صفحه از سایت است. اصول سئو در تولید محتوا

نتیجه گیری

تولید محتوای بهینه شده ، یک جزء بسیار مهم از اصول SEO داخلی (On-page SEO) است. هدف کلی شما در تولید محتوای سئو این است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را به محتوایی که به دنبال آن میگردند. نزدیک تر کنید. به قول گوگل : دریابید که کاربران از شما چه میخواهند و بعد آن را به آن ها بدهید. به همین سادگی ! اصول سئو در تولید محتوا

این فرآیند با کشف آن چه کاربران به دنبال آن هستند و ایجاد محتوائی که آن ها را به هدفشان برساند، شروع می شود.

قبل از اینکه دکمه “انتشار” محتوا را فشار دهید، باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اصلی شما در قسمت بالای صفحه و کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی اصلی (یا همان LSI) در قسمت های میانی و پایین محتوا قرار گرفته باشند.

تا جایی که می توانید زیبا بنویسید. خواندن و فهمیدن مطالب را آسان کنید و مهم ترین و مفیدترین محتوای خود را در جلوی چشم کاربر قرار دهید.

اگر این مقاله به نظر سخت میرسد، نگران نباشید. هرچه بیشتر پیش بروید و در سئو تجربه بیشتری کسب کنید، این مطالب قابل فهم تر و آسان تر می شوند.

در پایان اینکه، ما را از نظرات مفید و پیشنهادات خود بی نصیب نگذارید و به ما در اداره بهتر این سایت یاری برسانید.

 

مقاله های مرتبط :
اصول سئو در تولید محتوا – ۱۲ نکته در تولید محتوا بر اساس سئو (قسمت اول)
اصول سئو در تولید محتوا – ۱۲ نکته در تولید محتوا بر اساس سئو (قسمت دوم)


برچسب ها :

درباره نویسنده

هنگامه ولی زاده

مهندس IT و مدیر سایت هیوا وب هستم. نزدیک به 9 سال تجربه در کار طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا همچون جوملا و وردپرس دارم و نزدیک به 7 سال در حوزه سئو و بهینه سازی سایت مطالعه و فعالیت کرده ام. در حال حاضر هم به طور مستقل و حرفه ای در این دو زمینه در سایت هیوا وب مشغول به کار هستم.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید